2 de març del 2009

FITXA D'AVALUACIÓ D'UNA WEBQUEST

Tria una WebQuest que et semble interessant i avalua-la amb aquesta fitxa

NOM de la WEBQUEST: Trobadors catalans
URL: http://www.weib.caib.es/Recursos/trobadors_catalans/WQ/index.htm
DATA:20-11-05

1. Pàgina inicial

- Hi ha el nom de la WebQuest: TROBADORS CATALANS “Els pares de la nostra literatura”.
-Indica l´ àrea o àrees: Llengua i literatura catalanes .
- Aconsella els nivells més adequats: sí, 1r de Batxillerat.
- Hi consten els noms dels autors: sí, Aurora Ros.


2. Introducció

- Hi ha una pregunta, repte o problema
- És breu i clara. no especifica la tasca, simplement aconviden a realitzar un viatge al passat per conéixer els trobadors.
- Intenta atraure, motiva.
no molt, sincerament


3. Tasca

- És clara, marca el camí de l´aprenentatge. sí.
- Concreta el producte final. no
- Es requereix un pensament d´alt nivell per construir el nou aprenentatge. no
- Els papers, rols, estan en consonància amb el tema, són creïbles. s'ha de pulir més aquest aspecte
- Proporcionen perspectives diverses des de les quals estudiar el tema. simplement es bassa en cercar informació sobre el context social i polític, sense endinsar-se en el molt en el món dels trobadors, sobretot en l'aspecte poètic
- Especifica bé com s´han d´agrupar els alumnes I les responsabilitats de cadascú al llarg del procés no


4. Procés

- Els recursos són adequats (qualitat, actualitzats, nivell, idioma..) sí, però molt fluix per a un primer de batxillerat.
- Es proporcionen suports en els moments necessaris per a l´aprenentatge sí, però la informació que han d'extraure els discents ja està pautada i no deixa pas a l'autoaprenentatge.


5. Avaluació

- S´ inclou un model d´avaluació amb definició concreta i graduada dels criteris i dels aspectes que s´avaluaran.
- Es preveu com es donarà a conèixer als alumnes des del principi de la WQ


6. Conclusió

- Hi ha un vincle clar amb la introducció
- Es reflexiona sobre com s´ha realitzat tot i el que s´ha après més o menys
- Suggereix com aquests aprenentatges es podrien aplicar a altres qüestions o àmbits? sí, però sense especificar.
- Es preveu donar al producte una finalitat més enllà de les aules? no

ÉS RECOMANABLE SI NO AMB CANVIS ? sí, però ampliant els recursos, sobretot sonors.
COMENTARIS DE L´AVALUADOR:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada